fredag 12. november 2010

Prøver å legge ut noen bilder her, da... Her har vi fjorårets pepperkakekirke - tegnet av min kjære mann.. :) En av de første søndagene i advent pleier vi å ha en familiedag, der vi koser oss sammen lager pepperkakekirke og pepperkaker av restdeigen. Arbeidsfordelingen er grei, mannen min tegner og klipper til formene til kirka, mens jeg kjevler, skjærer ut i deigen og steiker, og barna stikker ut og prøvesmaker pepperkakedeigen. Noen dager seinere setter vi den sammen og pynter den..


Vi var så heldige at vårt 3. barn kom i april, og dermed ble det jo dåp og dåpskake :)

Dette er ei marsipankake med krem, jordbærsyletøy og sjokoladebiter i.

Denne babyen vi fikk var ifølge gynekologen på ultralyden ei jente... Derfor strikket jeg kjole til lillemor som vi ventet på, men.... Det kom ut en liten gutt, så kjolen er foreløpig pakka bort, men her er ett lite av den. Fikk jo aldri brukt den, og har jo ikke hjerte til å gi den bort heller. Den var jo til den lille krabaten inni magen, men han kunne jo ikke bruke den....


Men siden det ble gutt, måtte jo han også få ett strikkeplagg, som begge storesøskna har fått.. Da måtte jeg ta fatt strikkepinnene igjen, og da ble det denne. Måtte ha noe som gikk relativt fort og var relativt enkelt - med 3 barn under 4 år er det mye annet som også skal gjøres.. Her ligger minsten sammen med ei av mammas hjemmedyrka agurker! :) Fikk 7 stk tilsvarende denne, så var ganske fornøyd med agurkproduksjonen. Var ett lite prøveprosjekt det også!

Klarte dessverre ikke å snu bildet... Får bli sånn denne gangen, så får jeg se om jeg klarer å gjøre noe med det en annen gang! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar