torsdag 13. januar 2011

Så var jula kasta ut... :S

Så var det visst 20.dag jul imorgen (eller idag...Klokka rundet visst midnatt før jeg får publisert...), og på tide å fjerne jula frå stua og ellers i huset. Tok ut juletre idag, og fotograferte litt av julepynten som jeg har laget for leenge siden - leenge før det ble aktuelt med eget juletre...
Dessverre forstår jeg ikke helt hvordan jeg skal få bildene til å komme innpå her den veien jeg vil ha de, men... Noen ganger klarer jeg det, andre ganger ikke, og jeg aner ikke hva jeg gjør forskjellig... :S Men, men.

Første bilde idag er noen engler. Filtengel med fliselin (tror jeg det heter) som vinger. Den lagde jeg sammen med et par søstre en påskeferie for 4-5 år siden.. Påske ingen hindring for julepynt.. :) Nokså enkelt. Kjolen på engelen er dobbel, ellers er alt enkelt, og vanlig hvit sytråd til å henge den opp på juletre med. "Pastaenglene" er laget av ulike typer pasta, som er gullsprayet etterpå. Hodene på englene er erter. Brukt limpistol for å lime disse sammen. VELDIG enkel pynt, samtidig som jeg synes de er noe av det fineste vi har på juletre vårt! :) Tror jeg lagde disse i 1998. på juleverksted på internatskolen jeg gikk på, så de begynner å bli klare for utskifting.. Så tenker det blir noen nye før neste jul her i huset... :)


Nå noen hjerter. De to første er linstoffresten og litt rødt silkebånd, fylt med vatt. Så er det ei fletta korg i fleecestoff, men har sydd noen sting langs kantene, for fleecestoffet var litt i mykeste laget... Det minste hjertet er heklet, men ble med kun det ene der... Synes ikke de ble så fine, så må nok finne ei oppskrift for å få de litt bedre, og ikke bare hekle ut fra fantasien... ;)


Et lite julemaleri


Noen broderte hjerter.


Små malte (oljemaling) julemotiv på en bjørkeskive..


Noen små, enkle nissebroderier


Ja, så var julepynten borte vekk for denne gangen... :( Trist synes jeg, for jula kunne godt vart helt til påske for min del, men... Kjekt med litt forandring også! :) Så får jeg fortsette å hekle bestemorsruter, så kanskje jeg får et teppe til gjyngestolen etterhvert! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar