tirsdag 29. mai 2012

Barnedåp :)

Plutselig ble det visst barnedåp litt før vi i utgangspunktet hadde regnet med... Men nå når det er overstått, er det jo deilig å være ferdig, og det ble en vellykka dag med masse god mat og kaker! Og ikke minst kjempevær, så vi var for det meste ute i mamma og pappas store hage!

Her er en av "blomsteroppsatsene" jeg lagde.. Dvs 20 roser på medlemstilbud hos coop til 59 kr - greit! :) Og ei lillesøster og datter som plukket noen buketter med liljekonvall. Ble iallefall veldig fornøyd med blomstene, jeg da!! :) 


Her er kransekaka jeg lagde en sein kveld i forgje uke.. Pyntet med roser, blader, sommerfugler og drop-flowers. Rosene, bladene og sommerfuglene er laget i fondant. (Rester etter dåpskaka) Drop-flowers er laget med royal icing. Kransekakebaking gjør jeg for andre gang, så alt ble ikke helt vellykka... Hele første kaka jeg trillet ut ble ringene for tykke, så... Dermed brukte jeg de ringene som ikke var alt for ille til å lage ei godteskål... :) Måtte ha litt hjelp av et par tannpirkere for å få hanken til å bli sittende der den gjør, men... :)
Med litt kjøring osv, fikk korga seg noen små dunker mens den ble fraktet til mamma og pappa der vi hadde dåpsselskapet.. Dermed ble litt av melisen dunket av langs sida, men, men...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar