torsdag 3. mai 2012

Juleduken!! :D

Endelig, kan en si... :)

Da jeg gikk 2.året på videregående (1999/2000) hadde jeg håndarbeid som valgfag, og dristet meg til å kjøpe (dvs mamma spanderte...! :) ) en STOR juleduk, som jeg lovet høyt og hellig å brodere og gjøre ferdig... ENDELIG har jeg klart det!! :) Broderte litt rett etter innkjøpet, men den skulle ligge nesten 5 år før broderingen virkelig kom i sving, og da den var ferdig brodert lå den visst i nesten 5 år til og ventet på siste rest - sy kantene og feste det vevde båndet rundt. 


Ganske fornøyd med resultatet selv, iallefall! :) Og her ble bildet tatt rett etter sying av kant og bånd, så duken er ikke helt nystrøket, akkurat.... Men hva er bedre enn at mamma skal få den med seg på jobb hvor de har klesrulle?!? :) Så slipper jeg den strykingen!! :)




Nå gleder jeg meg til jul, for da skal denne få lov å ligge på stuebordet!! :) (Og med snart 4 unger, så spørs det vel om ikke det blir en duk som ligger til pynt de gjeveste juledagene, også byttes den ut med en som det ikke er så farlig med når det skal serveres kaker og annen mat...)

5 kommentarer:

  1. Fantastisk flott!
    Du er flink :)
    -Superflink!

    Kjempestort å bli ferdig, og kjempefin ble den!!!

    SvarSlett
  2. NYDELIG!!
    Jeg holder også på med en, men har bare begynt i et hjørne...
    Du e go!!

    SvarSlett
  3. Kjempe fin :)

    Husker du produsenten av dette mønsteret? Kunne tenke meg å sy den samme sjøl.

    SvarSlett
  4. Koslig noen jeg ikke kjenner som er innom!! :) Takk for kommentar!

    Står at det er BMB Håndarbeider som er produsent, og adressa er Berge M. Bertelsen A/S, 4320 Hommersåk. Det står nr. 373 Påtegnet duk, og at den er designet av Bodil Aas. Størrelse 140x200 cm.

    Håper du kan finne mønsteret da! Er en flott duk, som jeg gleder meg til å legge på bordet til jul!! :) Men er jo noen år siden jeg kjøpte den..... Kjøpte den enten høsten 1999 eller våren 2000... Men lykke til! :) Og takk for kommentar!! :)

    SvarSlett
  5. Du er virkelig en handy ung dame !

    SvarSlett