mandag 28. februar 2011

Det kom besøk....

...Og dermed trengte jeg noe å servere i full fart... ;) Jeg hadde et sukkerbrød liggende i fryseboksen, så da var det bare og tine det, og lage en sjokoladekrem som jeg både fylte kaka med, og hadde på utsiden.. Som jeg skrev sist jeg lagde denne type kake, så synes jeg kurv/flettemønsteret er så fint, så jeg må liksom bare lage det... :) Denne gangen bommet jeg litt med utregningen, slik at mønsteret ikke gikk opp, og brukte noen "dropflowers" jeg har lagd tidligere, som bare venter på å komme på ei kake, for å dekke over feilene... (Dropflowers er laget i royal icing.) Ellers brukte jeg jo skjellborden langs kanten nede (skulle bare hatt litt bredere kakefat ;) ... ) og prøvde meg på rosetter langs kanten oppe..


 Har ikke helt klart å få rosene langs midten, men denne gangen fikk jeg de på uten at jeg kneblet dem helt, så jeg er fornøyd med det! :) Trenger litt trening på å få det helt som det skal!!
Her er ei av rosene rett etter jeg har lagd den, fremdeles på rosenåla, så den har ikke fått skavankene etter å bli dyttet ned med en kniv...

1 kommentar: