onsdag 9. februar 2011

Må jo teste kunnskapen jeg lærte på kurs...


Så dermed ble det kake her i huset idag, selv om vi lider av omgangsyken flere av oss.. ;) Regnet jo med at det ikke kom til å gå så masse, så kaka har en diameter på ca 10 cm, så den får plass på en vanlig frokosttallerken. Har testet ut litt av teknikkene vi lærte på basickurset hos Cacas.. Selvfølgelig ble det bare noe gris når rosene skulle oppå kaka, men trening gjør mester, sies det, så da får jeg bare henge i å trene litt...

Dette er sukkerbrød med sjokoladekrem (4 ss smør, 2 ss kakao, 2 ts vaniljesukker,500 gr melis og kaffe). Brukte kakesprøyte for å få til rosene, rosettborden, flettemønsteret og skjellborden nederst. Også som vanlig når en pynter kaker, blir det jo litt rester... Så da testet jeg ut litt flere border jeg lærte på kurset... :) Ikke alle med like stort hell, men, men. Kjempemoro synes jeg! MÅ bare ikke glemme teknikkene nå!!

1 kommentar:

  1. Wow....
    Og så så liten og søt, da:)
    God apetitt, spysjuka eller ei...

    SvarSlett