mandag 3. januar 2011

Litt gammel kunst...

Ja, da var vi over i 2011. Godt nyttår! :)

Ja, nå har jeg fått samlet noe av det jeg har laget tidligere og fått tatt bilder av det, så idag kommer ei ny remse med masse bilder...

Litt scrapping som mamma fikk fordelt på 3 gaver i fjorårets (2010) adventskalender.
Så kommer noen malerier. Dessverre er det veeeldig lenge siden jeg har tatt i en malepensel nå, men håper jeg får satt meg ned igjen en gang.... Travelt med 3 små, så da går det dessverre utover hobbyene... 
Dette er malt i 2002, og jeg synes selv det er ett av de jeg har klart best. Dette er kun malt med 3 farger (rød, blå og gul) + hvit, så det var mye prøving for å få til fargenyansene.

Malt i 2003, og var en valentinsgave til han som idag er min mann.. :)

Malt i 1998. Har fått litt hjelp av profesjonell kunster på dette. Hadde sommerjobb på en leirplass hvor det ble arrangert leir for kristne kunstnere, og da måtte jeg selv om jeg bare var kjøkkenhjelp, ta fram maling og pensel, og få litt inspirasjon og kunnskap av flinke folk! :)


Dette har jeg laget den gang jeg gikk på ungdomskolen... Pyntehylla lagde jeg på sløyden, og kjøkkenhåndkle sydde og broderte jeg på håndarbeidstimene + litt på fritida... Fikk med nød og neppe lov av lærerinna å lage et så stort mønster, for det ville jeg jo aldri bli ferdig med.... Men da bestemte jeg meg iallefall for å klare det, så om jeg ikke husker helt feil, var jeg førstemann ferdig i klassen.. Mønsteret har jeg forenklet noe (for å få lov å bruke det...), da jeg har en ferdig påtrykt duk på 90x90cm med nesten samme mønster, som jeg har brodert tidligere.

Dette er ett forsøk på å sy en pose til å ha tomme bæreposer oppi. Fikk det ikke helt til, men den duger likevel. Neste gang skal jeg sy med litt bredere rysjekant øverst og nederst. Tror det blir finere da!

Disse eggeglassa og "dingsen" med en halv strikkepinne inne, til å putte i kaka for å sjekke om kaka er ferdig lagde jeg i kunst og håndtverktimene da jeg gikk på bibelskole i 2002. Dette er dreid ut av pinner/kvister med bark på, med dreiemaskin. Ordentlig moro husker jeg det var, men har jo ingen dreiemaskin, så det ble med dette.

Dette er en ide jeg har fått fra kusina til mannen min, som hadde scrappet tilsvarende med sin sønns første tutter.. Ikearammer som har glasset framme og bildet langt bak, slik at det blir noen cm hulrom inni ramma - helt perfekt til å ta vare på ungenes første tutter inni! :) Jeg har brukt ulike stoff, bånd og knapper, og dekorert pastpaturramma med dette, så ble det ikke helt kopiering av min manns kunsines kunstverk... Har bare fått lagd for mine to eldste ennå, men kommer nok en til iløpet av våren...  

1 kommentar: