fredag 24. juni 2011

Sommerkake...


For å si det som det er, kakene mine er stort sett de samme... ;) Men, men. Sist fredag lagde jeg nok en jordbær-variant av "Mimmis sjokoladekake"... Denne gangen til selskap for ei søster og en svoger som feiret sine bursdager på sparket hjemme hos mamma og pappa. Vi ble bedt på formiddagen samme dagen, og eldstejenta her i huset var hjemme fra barnehagen, siden hun hadde første feberfrie dag, etter 8 dager med feber. Da jeg leste opp SMS'en jeg fikk om at det ble selskap, så hun på meg med store øyne, og sa; "Mamma, vi må ha med kake! Du må lage sjokoladekake med jordbær!" Og når hun endelig ser ut til å ha lyst på kake, hopper mamman mer eller mindre opp av sofaen, i håp om at litt sjokoladekake kan komme inn i den tomme lille magen, som har tatt til seg svært lite spiselig i over ei uke... ;) Så da ble det kake, da! Som på hennes bestilling! Den skulle være hjerteformet, ja! :)


Norske jordbær gjorde kaka ganske så smakfull! :) Og da jeg var på Meny for å handle disse, hadde de annanas på tilbud, så da tok jeg med meg litt annanas også - til pynt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar