lørdag 19. november 2011

Juleforbredelser så smått igang... :)


Ja, så var det den bloggtørken jeg ikke skulle ha.... Men sånn det går når vi har litt datatrøbbel innimellom... Satser på at maskinen holder seg i orden framover nå... ;)

Ja, juleforbredelsene er så smått igang her i huset, skal jeg rekke alt som skal gjøres før jul.. 2 rom er vaska, både vegger og tak, i tillegg til at de er skikkelig rydda.. NYDELIG!! :) Håper bare vi rekker å få tatt enda noen rom... Ellers er det jo en del annet som også skal gjøres.. Mandler er malte og hakka (til forskjellig bruk), sjokolade er hakka, og hasselnøttene er malte. :D Så det begynner å bli så smått klart til julebaksten. Ellers har jeg fikset noen julelys - decopage av fine servietter!


Synes disse ble litt koselige selv, i allefall. :)

Vepsebola er godt gjemt i fryseboksen...! Men her ligger de fremdeles til avkjøling...


...og siden Mamma alltid har holdt oss med kransekake til jul tidligere, er dette den aller første kransekaka jeg noen gang har bakt!! :) Ble ganske fornøyd, selv om noen ringer ble litt for tynne og andre litt for godt stekt, men må jo prøve meg fram, når jeg aldri har gjort det før..! Så nå ligger den ferdig pyntet i fryseboksen og venter på 24. desember...! :)



Så skal det vel kanskje nevnes at årets julekakebaking med mammas barn og barnebarn er unnagjort idag, så pepperkaker og kakemenner ligger trygt (.....) i boksene sine.. I allefall ei uke til.... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar