torsdag 8. desember 2011

Baking det går i her i huset... :)

Stakkar mannen min... ;) Jeg synes det er såå koselig å bake og lage julekaker/julegodterier nå før jul... Så det gjør jeg - og det går bra selv om jeg fremdeles sliter litt med graviditetskvalmen... men oppvasken......... Den rører jeg ikke... :S Så tror han begynner å bli litt lei av alle sortene jeg har tenkt meg å lage... Han begynner i allefall å bli smålei all oppvasken jeg lager... ;) Så vi får se når jeg sier stopp..! Blitt 14 slag til nå. Her er bilde av Sarah Bernad! Mmmmm....!! :) De ligger egentlig i fryseboksen, så sjokoladen bærer visst litt preg av å kun være ute av fryseboksen noen minutter for å fotograferes... ;)

 Ellers er Pikekyssa (Marengstopper) klare og pyntet til jul.. :)

 Og her har jeg lagd hjemmelaget marsipan (rett nok ikke helt etter oppskrifta, men...) og trekkt kulene med sjokolade! Veeeldig godt, dette også!! :) Hjemmelaga marsipan er like deler med malte (skollede - noe jeg ikke gjorde!) mandler og melis. Også eggehvite. Veldig lettvindt, egentlig..! Og kjempegodt!! :)
Og når brødet er tomt, 3 unger hjemme og jeg ikke orker å pakke oss ut i bilen og stå ca 20 min å skrape den tom for is (jeg er liten, bilen stor.... ;) Frontruta rekker jeg ikke høyere enn den nederste 3.delen, med unntak avhelt på sidene....), og vente på at varmeapparatet skal ta resten, så ble det yoghurt til frokost her idag, og varme rundstykker til lunsj! :) Går an det også!! ;) Så takk til søstra mi for oppskrifta!! :)

2 kommentarer:

  1. Sukk, så mye godt!
    -Og, ja, en kan leve på ferske rundstykker :)
    Ser herlig ut.

    -Lillesøs

    SvarSlett
  2. Lenge siden eg har vært her inne nå. Eg blir altså sååå imponert øve deg! :) Du e så flink! Baking, pynting osv... Heilt utrulig!! Stå på!

    SvarSlett