søndag 22. april 2012

2 bursdagsbarn i april... :)

April er årets bursdagsmånde her i huset... Foruten mannen min, er også begge guttene født i april, så da blir det litt kakebaking, kan du si... :) Siden det kun er 14 dager mellom guttenes bursdager, så har vi de siste to åra feriet dem sammen. Denne gangen ble det nokså lettvindt med kaker. Langpannesjokoladekake, potetgull, muffins og ei marsipankake, så menyen var nokså enkel... Iallefall når sukkerbrødet til marsipankaka allerede lå klar i fryseboksen! :) Og selv om det var guttebursdag, ble temaet på kakene sommerfugler - enkelt for meg, og foreløpig synes de det er ok!

 Muffinsene ble ENKELT pyntet - ferdige dropflowers som jeg laget for ei tid tilbake, og ufarga (hadde ikke tid til å farge...) marsipan som jeg kjevla og stansa ut sommerfugler i. Og siden tida ble knapp, så fikk ikke marsipansommerfuglene tid til å tørke nok, så vingene la seg litt for flatt.. Men, men.. Når en må ta en dag av gangen, og selskapet ikke ble bestemt at skulle avholdes før under 24 timer før, så blir det sånn! :)



 Marsipankaka ble også en sommerfugl. Et rundt sukkerbrød, del i to, og lagt inntilhverande "feil" vei. Og dermed mulighet for å fylle kaka i to varianter. Så her er det bringebærsyltetøy og sjokolade i den ene vingen, og jordbærsyltetøy og vaniljekrem i den andre vingen. Og siden det var to bursdagsbarn, ble det navn og riktig antall lys på hver vinge. :) Kroppen til sommerfuglen er ei banan, og følehorna er to druer på hver sin tannpirker. Ellers er kaka pyntet med royal icing, marsipansommerfugler og dropflowers som jeg tidligere lagde, som sagt...


1 kommentar: