fredag 24. august 2012

Dåpskake

Så har jeg fått det ærefulle oppdrag å lage dåpskaka til niesa mi! :) Moro å få lov å lage litt "flotte" kaker til selskaper!! Kjekt å få brukt litt av det jeg har lært på kurs innimellom! Marsipankakene mine varierer ikke akkurat så  mye inni - krem, bringebærsyltetøy og sjokoladebiter, som vanlig.. Resten er i marsipan og spiselig, med unntak av støvbærerene i blomstene.


Bokstavene er også marsipan, som er sprayet med spiselig sølvspray. :) Blomstene skal ligne på Gladioler, men valgte å bruke de uten å sette de sammen på en stilk. Duene er også selvlaget, og øyne og nebb er farget med konditorfarge etter at de var ferdige.




Jeg var veldig spent på hvordan kakepynten skulle takle nesten 50 mil i bil, men godt innpakket og støttet opp i plastfolie og kjøkkenkluter, overlevde de turen! Og en takk til de vi bodde hos, som stilte med utlån av kjøkken og litt kjøkkenutstyr så jeg fikk satt sammen kaka! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar