fredag 27. januar 2012

Mislykka Daimkake....

For å få ei vellykka kake, gjelder det to viktige ting:
 1. Ha alle ingredienser...
2. Følg oppskriften....

Men sånn utenom det, så ble kaka faktisk veeeldig god, den! :) Så ikke utenkelig at jeg lager "Mislykka Daimkake" med hensikt en annen gang.. ;) Første bom på kaka var at jeg ikke hadde daim, men ca 150 gr nonstop og ca 100 gr opphakka kokesjolade duger flott! :) Den opphakka kokesjokoladen er rester fra julebaksten. Greit å få brukt opp! Og når en skal lage mandelbunn til kaka, så skal eggehvitene piskes for seg selv... Noe jeg ikke kom på, selv om det sto i oppskrifta, før jeg helte hele kakerøra i forma. Så jeg blandet 4 eggehviter, 150 gr sukker og 150 gr malte mandler godt sammen... men neste gang tror jeg jeg skal steke den litt lenger! Den ble litt bløt, men smakte nesten som kransekake, så selv om den ble en del tynnere enn den pleier, var den absolutt god på smak! :) Så her har hele familien kost seg med "Mislykka Daimkake"! Ungene synes spesielt det var moro med nonstopen inni.. :)

Nam, nam... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar