mandag 10. september 2012

Sylting igjen! :)

Sensommer og høst består også av innhøsting og sylting.. Jeg var så heldig at jeg fikk en del plommer fra svigermors plommetre i hagen hennes. Flotte store SØTE kjempegode plommer! :) Og på toppen av alt så fjernet hun også plommesteinene, så da var det jo bare å koke plommesyltetøy da!! :) Og det ble kjempegodt!! -til og med mamma likte det! ;)


Dessverre strekker ikke helt tida til for bærplukking med fire små.... Så i år jukset jeg litt..... Så årets tyttebær "plukket" jeg i butikkhylla på Spar, så.... Ferdig renset, så da var det bare å røre i vei... :)


I følge mannen min ble tyttebærsyltetøyet godt. Så da får jeg si meg fornøyd! :) Koselig å stå på kjøkkenet og sylte litt! :) (Gleder meg til julebaksten, jeg nå....!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar